10 mars, 2008

En rolig historia á la Mia

En äkta sann historia:

Vi sitter på tåget hem, vi 3 tjejer och en super trevlig dam jämte mig. Så berättar vi att vi började våran resa i torsdags kväll, och att vi kom fram till Lund runt halv 11 på kvällen. Tio i 11 började jag bli lite hungrig och eftersom jag sett en 7/11 butik rakt över gatan tänker jag att "Aha, där finns ju mat"... Men det roliga är att jag tror att dom har öppet till 12 så jag säger:
- Men jag behöver ju inte stressa, dom stänger ju inte än.
Varpå Linn och Jannike ger mig en otroligt nedlåtande blick.
Och säger:
- Mia, varför TROR du att det heter SevenEleven?
- Inte fan vet jag, säger jag och går skamset därifrån.
Att jag inte fick ngn mat där är en helt annan historia, som vi kan ta sedan.
Hur som helst, vi berättade detta för damen jämte mig, som tyckte det var jätteroligt, och jag satt jämte och skämdes en aning.
Då sneglar jag upp på den söta killen på andra sidan gången som lystnat ingående och verkligen kämpar med att hålla inne skrattet. Han ger mig en blick som sa ungefär "Du MÅSTE vara född blond!"....
Än en gång är jag bortgjord :)

Resten av resan kommer i en kort summering imorgon, i promise.
Ciaao

Inga kommentarer: