06 mars, 2008

Vad vi måste stå ut med..

Okej, läget är följande:

Vi ska tillbringa helgen i Västerås med bla en fördjupningskurs och föreläsningar.
Till Västerås åker man tåg i år, ingen ville köra bil, vilket för mig kvittar för jag har ändå inte körtkort. Anyway, så kan man ju tänka sig att det vore smidigast att åka över Göteborg.
Så långt är allt bra.

Sen kollar jag upp SJ själv, för jag är nyfiken. Då visade det sig att vi ska åka ikväll kl 9, som avtalat. Men tågfan går på fel håll! Vi ska åka över LUND, SKÅNE...

Vem av dom som bokat tåg läste INTE geografiläxan i skolan? Alla fattar att ska man till Västerås är LUND fel håll.
Jaha, från Lund ska vi sedan åka nattåg till Stockholm, Jippi. Ca 6 timmar på ett helveteståg, denna gången slipper man iallafall ha de jämtländska skogarna utanför fönstret!
Sedan ska vi byta tåg i Sthlm med till the final destination.

Förstår ni att jag är trött?

Inga kommentarer: