19 mars, 2008

Till Dig

En gång var vi 16, vi trodde att vi var bäst.
Festligt nog var vi tydligen förebilder för någon/några.
Vi har väl vuxit upp en liten del får vi hoppas.
Men vi är fortfarande samma tjejer egentligen.

Lite osäkra, men jävligt roliga oftast.
Internskämten haglar och vissa har svårt att hänga med, men det är vår stil.
Folk pratar i mun, inte vi, vi lyssnar på alla andra och råkar då alltid uppfatta de mest smaskiga detaljerna.
Fast de gångerna vi är lite för upphetsade över något avslutar vi varandras meningar.

Fester vi varit på har varit så totalt urflippade, att hade vi skrivit ner allt vi gjort hade folk inte ens trott på hälften.
Klassiker som golvfesten i Veinge, toan hos Dansken, VIP-dagar..

Jag kan inte hålla hemligheter för dig, du vet nog mer om mig än jag själv.
Jag kan erkänna att jag inte alltid finns där för dig när du har det jobbigt. Förlåt..
Jag är lite för egoistisk ibland, det erkänner jag också.
Men jag tror och hoppas att du tycker om mig ändå, lika mycket som jag tycker om dig.

Du fattar nog vem du är själv, men för er som inte vet så har jag nyss skrivit allt detta om min kompis Dessi.
Hon är underbar på många vis, jag är glad att ha en sådan härlig kompis.


Inga kommentarer: